Kontakta kundcenter, tekniska serviceförvaltningen

Kundcenter svarar på frågor och hanterar ärenden kring ditt abonnemang för sophämtning, vatten och avlopp. Vi tar även hand om frågor som berör våra gator och parker samt akuta ärenden under kontorstid.

E-post

kundcenter@motala.se

Telefonnummer

0141-22 51 51

När du ringer in till oss kan du välja på att antingen vänta kvar i telefonkö tills vi svarar eller få en tid att bli uppringd på senare under dagen.

Öppettider

Måndag-fredag 7.30 – 16.00

Mina sidor

Många av dina ärenden kan du hantera själv på Mina sidor för vatten och avfall.

Journummer och akut felanmälan

Om du upptäcker en vattenläcka, ett stopp i avloppet eller en annan akut situation som är farlig för människors liv, hälsa eller egendom är vi tacksamma om du anmäler det. Du kan kontakta kundcenter under våra öppettider. Utanför dessa tider kan du kontakta SOS Alarm på 011-14 96 40.

Aktuella händelser/nyheter publiceras här på webben.

  • Hjälpte informationen på den här sidan dig?
  • Ja   Nej