Fixartjänst
Beställ uppdrag
Du behöver inte ansöka om att få hjälpen utan kan ta direkt kontakt med Fixartjänst själv. Fixaruppdrag utförs tidigast cirka en vecka från att du beställt med undantag av brådskande uppdrag. Vi förbehåller oss rätten att avgöra vad som anses vara brådskande. Uppdragen får ta maximalt 1 timma per tillfälle.
Boka uppdrag via telefon eller e-post.
Telefon: 0141-21 84 04
Telefontid: måndag – torsdag klockan 9.00 – 12.00
E-post: fia.grenverket@boremail.com eller patrik.grenverket@boremail.com
- Sätta upp och ta ner gardiner eller tavlor.
- Byta glödlampor, lysrör eller proppar.
- Sätta upp brandvarnare.
- Flytta lättare möbler och mattor.
- Flytta saker till och från vindsförråd och källare.
- Plantera balkong- och blomlådor.
- Plocka fram och ställa in trädgårdsmöbler.
- Sätta fast lösa sladdar
- Ta bort mattor eller halksäkring av mattor
Eventuella materialkostnader betalar du själv och material som behövs bör du ha hemma.
- Skruva ihop nya möbler som du köpt från en möbelaffär.
- Utföra arbete som ingår i hemtjänstens ansvarsområde.
- Utföra arbete som behöver fackkunskap, exempelvis VVS eller elinstallationer.
- Putsa fönster, städa, måla eller liknande arbete.
För att ditt hem ska vara så tryggt som möjligt kan Fixartjänst genomföra en säkerhetsbesiktning. De tittar då på bland annat elkablar, anslutningar och utrymningsvägar. Efter besiktningen får du ett protokoll. Om de hittar brister så kan Fixarna se till att de blir åtgärdade eller hänvisa till lämplig utförare.
Kontakt Fixartjänst, Grenverket
Telefon
Telefontid
Måndag – torsdag klockan 9.00 – 12.00