Servicegaranti – LSS (Lag om Stöd och Service)
Vi garanterar:
- Du får möjlighet till personlig kontakt under vår telefontid.
- Du kan alltid lämna meddelanden via e-post och få en återkoppling inom tre arbetsdagar via adress: lss@motala.se
- Handläggaren kontaktar dig inom en vecka från den dag din begäran kom in till LSS-gruppen.
- Du får under utredningstiden ett personligt möte med handläggaren.
Det här behöver vi:
- Du medverkar i utredningen genom att du vid det personliga mötet lämnar de uppgifter vi behöver för att kunna utreda dina behov.
- Du tillhandahåller intyg och utlåtanden som styrker dina uppgifter.
- Du godkänner att vi under utredningen får ta kontakt med andra som har uppgifter om dig, till exempel försäkringskassan eller hälso- och sjukvården.
Uppföljning av servicegarantin
Vi följer regelbundet upp servicegarantin. Resultatet av uppföljningen använder vi för att ständigt förbättra vår verksamhet.
Hur hanterar kommunen avvikelser från servicegarantin?
Om du upplever att garantierna inte uppfylls vill vi gärna att du tar kontakt med oss genom att använda kommunens system för synpunktshantering. Vi tar då snarast en personlig kontakt med dig för att få reda på vad som hänt och rätta till det.