Bidragsansökan via Interbook go
Ansökan om föreningsbidrag
I systemet Interbook go ansöker du som representant för förening om aktivitetsbidrag, driftbidrag, lokalbidrag, investerings- och underhållsbidrag samt utvecklande verksamhetsbidrag.
Grundbidraget betalas ut automatiskt i maj efter att föreningsuppgifterna uppdaterats och de årliga dokumenten laddats upp i systemet. De dokument som ska laddas upp är:
- årsmötesprotokoll
- verksamhetsberättelse
- ekonomisk- och revisionsberättelse.
Gör såhär i systemet
- Logga in med dina användaruppgifter. Om du inte har några användaruppgifter, kontakta kommunens servicecenter.
- När du har loggat in, klicka på “Förening” för att uppdatera uppgifterna. Om denna inte syns har du inte behörighet som föreningsansvarig. Kontakta kommunens Servicecenter för hjälp.
- Klicka på “Grunduppgifter” för att uppdatera uppgifterna.
- Klicka på “Dokumenthantering” för att ladda upp dokumenten.
- När du är klar, bocka i rutan “Vi verifierar härmed att våra grunduppgifter och vår styrelse är uppdaterad och korrekt”.
- Klicka på “Spara” längst ner på sidan.
- I vyn “Bidragsansökan”, ska du fylla i de efterfrågade uppgifterna. Röd asterisk betyder att uppgiften är obligatorisk.
- Bifoga närvarokort genom att klicka på knappen “Bläddra” och välj rätt fil från datorn.
- Klicka på “Spara utkast” om du inte vill eller kan färdigställa din ansökan direkt.
- När du är nöjd med ansökan och vill skicka in den, klicka på “Spara och skicka in ansökan”.
Närvarokort
För att få bidrag ska du till ansökan bifoga en specifikation över aktuella närvarokort. Du kan använda kommunens mallar eller rapporter skapade i det digitala närvarosystem ni använder.
Alla bidrag söks på samma sätt som aktivitetsbidrag genom att skapa ny bidragsansökan.
- Välj aktuellt bidrag.
- Fyll i de efterfrågade uppgifterna.
De bidrag som kan sökas är:
- aktivitetsbidrag
- driftsbidrag
- investerings- och underhållsbidrag
- lokalbidrag
- utvecklande verksamhetsbidrag.