Foto: Mostphotos

Konsumentvägledningen kan hjälpa dig att välja bland utbudet av varor och tjänster eller ta reda på vilka lagar och bestämmelser som gäller kring konsumtion.

Konsumentfrågor är vardagsfrågor som berör oss alla. Vi konsumerar en mängd olika varor och tjänster varje år. Exempelvis boende, försäkringar, banktjänster, bilreparationer, tvättmedel och resor. Allt som rör hus och hem. Det är inte lätt att hitta rätt bland alla lagar, bestämmelser och välja i utbudet av varor och tjänster. Det är då Konsumentvägledningen kan vara till hjälp.

Kontakt

Under perioden 22/12 – 6/1 är konsumentvägledningen stängd.

Öppettider

Drop-in: Måndagar kl. 10-12 och onsdagar kl. 15-18.
Övrig besökstid: Tidsbokning sker via telefon eller e-post.

Telefontider

Telefontid: Måndag – fredag kl. 10-12. Telefonnummer: 0141-22 54 70

Adress

E-post: konsument@motala.se.
Konsumentvägledning
Repslagaregatan 1
(Folkets hus)
591 30 Motala

Läs mer om konsumentvägledning

  • Hjälpte informationen på den här sidan dig?
  • Ja   Nej