Synpunkter och felanmälan

I vårt synpunktssystem kan du skapa ett ärende för att lämna förslag eller klagomål, ge beröm eller felanmäla. Kommunens Servicecenter kan också ta emot dina synpunkter och svara på frågor.

Lämna en synpunkt eller felanmälan

Skapa ett ärende i vårt system för hantering av synpunkter om du vill lämna ett förslag, klagomål eller beröm. Du kan också skicka en felanmälan. Markera i kartan om ditt ärende är knutet till en viss plats. Du kan få svar via e-post eller sms.

Akut felanmälan

Om du upptäcker ett akut fel som behöver åtgärdas omgående, exempelvis en vattenläcka, stopp i avloppet eller en farlig trafikmiljö, kan du på vardagar 8.00-16.00 kontakta kommunens Servicecenter:

Telefon: 0141-22 50 00

Utanför dessa tider kan du kontakta SOS Alarm:

Telefon: 011-14 96 40

Hämta appen till din mobil

Här kan du ladda ner appen Fel- och synpunktsanmälan Motala kommun till din smarta telefon.

Ladda ned på Google Play
Ladda ned på Google Play.
Hämta i App Store
Hämta i App Store.

Allmän handling och hantering av personuppgifter

De synpunkter som du skickar in behandlas av oss för att förbättra kommunens service och tjänster. Synpunkter och personuppgifter som skickas in blir en allmän handling. Det går förstås att lämna in synpunkter anonymt, men då utan möjlighet att få svar.

Läs mer om Motala kommuns hantering av personuppgifter:

Personuppgifter (GDPR)

Läs mer om offentliga handlingar:

Offentliga handlingar och diarium

Kontakt

Servicecenter

Telefon: 0141-22 50 00
E-post: motala.kommun@motala.se

  • Hjälpte informationen på den här sidan dig?
  • JaNej