Synpunkter och felanmälan

Vi vill gärna ha din hjälp med att förbättra vår verksamhet. Lämna förslag, klagomål, beröm, felanmälan eller ställ frågor. Om du surfar på mobil kan du använda vår app för fel- och synpunktsanmälan.

Vi som jobbar på Motala kommun vill bli bättre på att ge god service med hög kvalitet. Därför vill vi gärna ha dina synpunkter på vår verksamhet oavsett om det gäller klagomål, felanmälan, frågor, förslag eller beröm.

Dina synpunkter som du skickar in nedan behandlas av oss för att förbättra kommunens service och tjänster. De synpunkter och personuppgifter som skickas in blir en allmän handling. Kommunstyrelsen är personuppgiftsansvarig.

Akut felanmälan

Om du upptäcker ett akut fel som behöver åtgärdas omgående, exempelvis en vattenläcka, stopp i avloppet eller en farlig trafikmiljö, kan du på vardagar 7:00-16:00 kontakta tekniska förvaltningens kundservice på 0141-22 51 34. Utanför dessa tider kan du kontakta SOS Alarm, 011-14 96 40.

Hämta appen till din mobil

Lämna din synpunkt här (om du surfar på dator eller surfplatta)