Synpunkter och felanmälan
Lämna en synpunkt eller felanmälan
Skapa ett ärende i vårt system för hantering av synpunkter om du vill lämna ett förslag, klagomål eller beröm. Du kan också skicka en felanmälan. Markera i kartan om ditt ärende är knutet till en viss plats. Du kan få svar via e-post eller sms.
Akut felanmälan
Om du upptäcker ett akut fel som behöver åtgärdas omgående, exempelvis en vattenläcka, stopp i avloppet eller en farlig trafikmiljö, kan du på vardagar 8.00-16.00 kontakta kommunens Servicecenter:
Telefon: 0141-22 50 00
Utanför dessa tider kan du kontakta SOS Alarm:
Telefon: 011-14 96 40
Hämta appen till din mobil
Här kan du ladda ner appen Fel- och synpunktsanmälan Motala kommun till din smarta telefon.
Allmän handling och hantering av personuppgifter
De synpunkter som du skickar in behandlas av oss för att förbättra kommunens service och tjänster. Synpunkter och personuppgifter som skickas in blir en allmän handling. Det går förstås att lämna in synpunkter anonymt, men då utan möjlighet att få svar.
Läs mer om Motala kommuns hantering av personuppgifter:
Läs mer om offentliga handlingar:
Kontakt
Servicecenter
Telefon: 0141-22 50 00
E-post: motala.kommun@motala.se