Synpunkter och felanmälan

Här kan du lämna förslag eller klagomål, ge beröm, felanmäla eller ställa frågor. Du kan också se vad som redan kommit in till oss och önska återkoppling på det. Vi tar gärna emot dina synpunkter eller felanmälan för att kunna öka kommunens kvalitet och service. Tack för att du hjälper oss – tillsammans får vi en bättre kommun.

Akut felanmälan

Om du upptäcker ett akut fel som behöver åtgärdas omgående, exempelvis en vattenläcka, stopp i avloppet eller en farlig trafikmiljö, kan du på vardagar 7:00-16:00 kontakta tekniska förvaltningens kundservice på 0141-22 51 34. Utanför dessa tider kan du kontakta SOS Alarm, 011-14 96 40.

Hämta appen till din mobil

Allmän handling och hantering av personuppgifter

De synpunkter som du skickar in behandlas av oss för att förbättra kommunens service och tjänster. Synpunkter och personuppgifter som skickas in blir en allmän handling. Det går förstås att lämna in synpunkter anonymt, men då utan möjlighet att få svar. Kommunens nämnder är ansvariga för personuppgifter. Läs mer om personuppgifter.

Lämna din synpunkt här

Här kan du lämna in din synpunkt eller felanmälan.

I kartan eller listan som du får upp när du klickat på länken kan du också se ärenden som redan kommit in till oss. Om vi redan fått in ett ärende på det du vill anmäla kan du, genom att klicka på nålen, välja att få återkoppling på det ärendet i stället för att göra en ny anmälan.

  • Hjälpte informationen på den här sidan dig?
  • Ja   Nej