Publicerad: 11 maj, 2022 kl 11:07
Var uppmärksam på fakturor från Motala kommun

I samband med att Motala kommun inför nytt affärssystem kan du som kund få en pappersfaktura trots att du anmält dig för e-banksfaktura, autogiro eller svefaktura.
Pappersfakturorna skickas i en övergångsperiod mellan nytt och gammalt system. Det kommer att rätta till sig till nästa faktura och är du anmäld till digital brevlåda får du då din faktura dit.
Har du autogiro? Var uppmärksam på att det står ”autogiro” och ”makulerad” på din faktura. Då kommer den att dras som vanligt.
Har du fått en faktura som det inte står ”autogiro” på behöver du betala den manuellt. Du behöver också anmäla autogiro i din internetbank igen och då krävs bank-ID. Tänk på att Motala kommun har två bankgiron beroende på tjänst:
- bankgironummer 5262-8062 avser äldreomsorg, hyra och barnomsorg
- bankgironummer 5964-9681 avser vatten och avfall
Om du inte har bank-ID kan du kontakta kommunens servicecenter för hjälp med en blankett.
E-post: motala.kommun@motala.se
Telefon: 0141-22 50 00
Tack för din förståelse om det blir lite rörigt i övergångsperioden.