Nya kontaktuppgifter till tekniska serviceförvaltningens kundcenter

Publicerad: 29 januari, 2020 kl 08:46

Gunnar Kraft och Jennie Lundqvist ingår i den arbetsgrupp som tar emot ärenden som berör verksamheter inom tekniska serviceförvaltningen. För att se filmen - klicka på bilden under nyhetstexten.

Missa inte de nya kontaktuppgifterna till tekniska serviceförvaltningens kundcenter. Sedan årsskiftet har förvaltningens båda kundsupportgrupper blivit en och de huserar i kommunens lokaler på Tuddarp.

Under hösten 2019 pågick ett intensivt utvecklingsarbete för tekniska serviceförvaltningens kundsupport. Den 1 januari i år öppnade förvaltningens nya kundcenter på Tuddarp.

Två kundsupport inom samma förvaltning är alltså ett minne blott. Kundcenter huserar numera i nybyggda lokaler ute på området Tuddarp, intill återvinningscentralen, och personalen enas om ett telefonnummer och en e-postadress.

Kundcenter svarar på ärenden om parker, vägar, sophämtning och dricksvatten. Kundcenter nås på 0141-22 51 51 och kundcenter@motala.se

Ny telefoni

För att tillmötesgå våra kunder använder kundcenter ett nytt telefonsystem via TeleQ. Med hjälp av det kan vi enklare gå ut med akuta meddelanden vid exempelvis vattenläckor och snöfall, ha bättre menyval för den som kontaktar oss och erbjuda möjligheten  att bli uppringd på vald telefontid i stället för att vänta i kö.